Ben jij een slechte slaper?

Is het voor jou meer gewoonte dan uitzondering dat je ligt te draaien in je bed en te wachten totdat je in slaap valt?
Of val je als een blok in slaap en word je klokslag 3 uur weer wakker om vervolgens uren wakker te liggen?
Ben je gedurende de dag al bezig of het slapen gaat lukken deze nacht?

Bij chronische slapeloosheid spelen angstgedachten een grote rol. Al wakker liggend in bed maalt er van alles door je hoofd. Je gaat je afvragen hoe de komende dag door te komen met zo weinig slaap. Je gaat zelfs geloven dat slapen onmogelijk voor je wordt.
Op gegeven moment wordt slapen een groot obstakel die je ieder nacht weer moet overwinnen. Deze vicieuze cirkel is echt te doorbreken!

Aanhoudende problemen met inslapen, doorslapen of te vroeg wakker kunnen nogal een impact hebben op je leven en je gezondheid.

Door aanhoudende slapeloosheid voel je je minder fit en energiek;

  • Je staat moeizaam op als de wekker gaat, en je hebt nogal wat koffie nodig om op te starten
  • Vaak heeft je humeur eronder te lijden, waardoor je op den duur een kort lontje kunt krijgen
  • Je gaat je plannen en ambities naar beneden bijstellen omdat je jezelf daar niet toe in staat acht

Een goede gezondheid begint bij een goede slaap

Tijdens het slapen gebeurt er van alles in je lichaam, een paar voorbeelden:

  • De hersencellen worden schoongemaakt waardoor de kans op ontstaan van bijvoorbeeld de ziekte van Alzheimer wordt verkleind
  • De informatie die je overdag hebt opgedaan wordt veilig opgeslagen waardoor je je het blijft herinneren. Tevens wordt er zo altijd ruimte gemaakt voor opname van nieuwe dingen
  • Door middel van dromen worden je overdag opgedane emoties verwerkt, waardoor je voorkomt dat je ongeremde, ongepaste emotionele reacties gaat geven

Door een verstoord slaaptekort ga je deze effecten allemaal missen.
In plaats van goed te herstellen raakt je accu leeg wat op den duur een burn-out teweeg kan brengen.
Minder herstelwerkzaamheden betekent snellere slijtage van bijvoorbeeld je bloedvaten, wat de kans op een aandoening van hart- en bloedvaten verhoogt.
Je krijgt moeite met concentreren en je kan minder makkelijk dingen onthouden.
Ook ga je steeds meer mensen op afstand houden en je eenzamer voelen.

Een goede nacht is de spiegel van de dag

Hoe fijn zou het zijn als je binnen een half uur in dromenland bent.
Heerlijk een hele nacht doorslapen zonder ieder uur op de klok voorbij te zien gaan.
En hoe zou het voor je voelen om uitgerust op te staan doordat je lichaam optimaal gebruik heeft gemaakt van het herstelvermogen van de slaap.

Slecht slapen laat dat zien je overdag uit balans bent. Ik heb een stappenplan waarin we samen op zoek gaan naar de oorzaak van jouw onbalans. Je krijgt de juiste ondersteuning die helemaal bij jouw past bij jouw persoonlijke situatie.

Laat de slaap weer zorgeloos aanvoelen

Om de grip op jouw slaappatroon weer terug te krijgen geef ik je een heldere uitleg over het belang van slapen en een gezond slaappatroon. We kijken naar je gewoontes rondom het naar bed gaan en opstaan en kijken welke aanpassingen hiervoor nodig zijn.
Tevens bekijken we wat de invloed van jouw invulling van de dag op jouw slaappatroon is.
Er zijn nogal wat factoren die invloed hebben op jouw slaappatroon:

  • Klachten op lichamelijk gebied
  • Gedachten die je hebt
  • Emoties en spanningen die je ervaart
  • De voldoening die je uit de dag haalt

Goed slapen kun je leren!
In 3 maanden van slapeloze nachten naar een gezond slaappatroon

Heb jij er genoeg van dat slapeloosheid een schaduw werpt op jouw leven en gezondheid?
Hoe zou je het vinden als ik jou ga helpen bij het oplossen van jouw slaapproblemen.
Ik heb een ‘goed slapen kun je leren’ traject waarbij je in 3 maanden van slapeloze nachten naar een gezond slaappatroon gaat.

Dit zit er allemaal in het traject:

  • Een uitgebreide anamnese via de mail om jouw slaapprobleem zo duidelijk mogelijk in kaart te brengen. Dit gaat jou al heel veel inzicht geven. Tevens is dit het startpunt van ons stappenplan
  • 3 slaaptherapiesessies. Deze sessies zijn 1-op-1 consulten met mij van een uur. Je kunt zelf kiezen of je naar mijn praktijk komt of deze online wilt doen. Hierin gaan we samen aan de slag met het slaapplan dat ik voor je heb gemaakt.
  • Persoonlijke ondersteuning via email contact. Op deze manier ben ik altijd nabij. Je kunt daarin je vragen stellen zodat je niet hoeft te wachten, maar direct verder kunt.
  • Onbeperkt toegang tot diverse oefeningen op het gebied van ontspanning en ademhaling. Lekker zelf aan de gang in je eigen tijd en omgeving. En fijn om te herhalen. Want deze oefeningen dragen straks ook, als je weer heerlijk slaapt bij tot een beter en ontspannen leven.

Het resultaat

Na dit traject heb jij je natuurlijk vermogen weer terug om goed te kunnen slapen.
Slapen is niet meer een lastige hobbel die je ieder nacht weer moet nemen maar iets wat je gemakkelijk afgaat.
Je hebt jezelf beter leren kennen en weet heel goed wat je valkuilen zijn die je slaap kunnen verstoren.
Zo behoud je een goede grip op je slaappatroon en daardoor op je leven.

Jouw investering in een gezonde nacht bedraagt € 247,=.

(Vergoeding mogelijk via aanvullende ziektekostenverzekering).


Reviews

Wat een opluchting: ik slaap weer! Door de complete aanpak van het slaaptraject van Annemieke heb ik inzichten gekregen in mijn leefpatroon wat ten grondslag lag van mijn slapeloosheid. Heerlijk om overdag niet met de uitdaging bezig te zijn “hoe de nacht weer door te komen”. En in de nacht steeds te denken “hoe overleef ik de komende dag” Ik heb mijn leven weer terug.Maria

Door de heel persoonlijke aanpak tijdens dit slaaptraject heb ik ingezien wat ik niet en juist wel moet doen om goed te kunnen slapen. Het traject geeft niet alleen hele praktische inzichten maar ook inzicht in mijn denkpatroon. Ik heb mooie levenslessen ontvangen die ik voor mijn verdere leven meeneem. Dank je wel!

Monique

 

Paar maanden terug dacht ik HELP! Ik sliep al jaren heel slecht.  Uren wakker liggen, vaak effe naar beneden. Het was 1 strijd met mezelf! Overdag was ik zo moe dat ik mn werk deed en de rest op de bank lag

Toen sloeg ik op een dag een krantje open en daar stond een foto van jou met slaaptherapie. Ik dacht: zal dat het voor me zijn? Ik belde je en kon meteen de week erop terecht.  Je vroeg me waar ik mee zat.  Je leerde me er op een andere manier naar te kijken en je gaf me opdrachten.

Ook gaf je me voetreflex wat ook heel fijn was. Nu ben ik zo ver dat ik bijna iedere nacht heel goed slaap. Heel soms komt er een nacht voorbij dat het slapen niet lukt en dan is het de dag daarop weer erg lastig maar dat is heel zelden gelukkig

Ik ben zoooooo blij met de hulp van Annemieke!  Hennie